סרקופג אבן יהודי מהודר. ארון הקבורה הארוך (1.88 מטר אורך), מעוטר באשכולות ענבים. במערת הקבורה נמצא ארון אבן ארוך נוסף לא מעוטר (באורך של כ-2 מטר) ומספר גלוסקמאות . על גבי אחת הגלוסקמאות שנמצאו במערה נרשם השם "חנניה בר יהונתן הנזיר". ארון האבן התגלה במערת קבורה מפוארת במיוחד בקמפוס הר-הצופים (בירושלים המזרחית) בשנת 1967 (לפני מלחמת ששת הימים). 

מס' החפץ באתר

19071

שם האוסף​
מוזיאון ישראל
תקופת החפץ
רומית
התגלה בחפירה מתועדת

סרקופג אבן יהודי מהודר. ארון הקבורה הארוך (1.88 מטר אורך), מעוטר באשכולות ענבים. במערת הקבורה נמצא ארון אבן ארוך נוסף לא מעוטר (באורך של כ-2 מטר) ומספר גלוסקמאות . על גבי אחת הגלוסקמאות שנמצאו במערה נרשם השם "חנניה בר יהונתן הנזיר". ארון האבן התגלה במערת קבורה מפוארת במיוחד בהר-הצופים (בירושלים) בשנת 1967 (לפני מלחמת ששת הימים). (ראה תרשים המערה בצילומים).

גלוסקמאות יהודיות מאבן באורך מלא של אדם היו נדירות, והן היו מאד יקרות, כל שכן כאשר הן עוטרו בתבליט כמו במקרה זה. מאידך, ראוי לציון כי בעין גדי וביריחו התגלו שרידי ארונות קבורה ארוכים מעץ (מהתקופה ההלניסטית ומהתקופה הרומית הקדומה), ומשכך אפשר שהמנהג לקבור את המת בשלמותו (ולא בגלוסקמא) היה שכיח למדי במקביל לקבורה בגלוסקמאות, אך במקרים אלה הקבורה נעשתה בארונות עץ שלא היו יקרים במיוחד ולא בגלוסקמאות אבן.