נר שמן מטיפוס דרום, עליו דגם חזית מקדש ובו מדרגות ו-2 עמודים. מהבניין עולה קטורת, או עשן המסמל שריפה. המבנה דומה בצורתו לצורת בית המקדש המוטבעות על גבי מטבעות מינהלת בר-כוכבא וכן כלי לא מזוהה על גבי רגל גבוהה עם 3 רגליים, ועלים. שלהי המאה הראשונה תחילת המאה השנייה לספירה. התקופה הרומית הקדומה

מס' החפץ באתר

19976

שם האוסף​
אוסף עודד גולן
תקופת החפץ
רומית

נר שמן "טיפוס דרום", עליו דגם חזית מקדש ובו מדרגות ו-2 עמודים. מהבניין עולה קטורת, או עשן המסמל שריפה. המבנה דומה בצורתו לצורת בית המקדש המתוארת על גבי מטבעות מינהלת בר-כוכבא, כנראה לחזית בה היו 2 עמודים. בחלק השמאלי של הנר, כלי גדול לא מזוהה המונח על גבי רגל גבוהה עם 3 רגליים (קרוב לוודאי ממתכת). בחלק התחתון: עיטור עלים. שלהי המאה הראשונה תחילת המאה השנייה לספירה. התקופה הרומית הקדומה.

בצילום השני: מטבע סלע מכסף (4 דינר) של מינהלת בר כוכבא (מטבע נדיר ממנו ידועים רק 2 דוגמאות), על גבי המטבע נראה מבנה בית המקדש כבחזיתו 2 עמודים. גג המקדש או או קרניז החזית הינו משופע, צורת העמודים והגג דומים למבנה שעל גבי נר השמן.
בצילום השלישי באמצע: 2 מטבעות מכסף של מינהלת בר כוכבא. במטבע הימנית, שהינה טטדרכמה של מינהלת בר כוכבא, נראה בית המקדש עם 4 עמודים, כנראה מהצד (להבדיל מהחזית בה 2 עמודים), כשהוא בנוי על גבי בסיס מוגבה (בצורת "מלבן" מחולק). בסיס זה דומה לבסיס של המקדש הנראה בנר השמן .