2 גלוסקמאות עם מוטיב דלתות גדולות: האחת, גלוסקמת "אלישבע אתת טרפון" (=אלישבע אשת טרפון) והשניה גלוסקמא  מרוממה (ירושלים) ללא שם. השם הפרטי "אלישבע" מופיע בעברית וביוונית. הגלוסקמאות מעוטרות ב-2 דלתות גדולות צמודות שאפשר ומייצגות את דלתות המקדש בירושלים (הגלוסקמא של אלישבע פורסמה בשנת 1909). השם טרפון היה שם יווני נפוץ בתקופה וניתן גם ליהודים. המאה הראשונה לספירה. התקופה הרומית המוקדמת

מס' החפץ באתר

19069

שם האוסף​
אחר
תקופת החפץ
רומית
מקום התצוגה הידוע

האוניברסיטה העברית ירושלים

2 גלוסקמאות עם מוטיב דלתות גדולות: האחת, גלוסקמת "אלישבע אתת טרפון" (=אלישבע אשת טרפון) והשניה גלוסקמא  מרוממה (ירושלים) ללא שם. השם הפרטי "אלישבע" מופיע על גבי הגלוסקמא בעברית וביוונית. יתכן ו-2 הדלתות הגדולות המתוארות ב-2 הגלוסקמאות מייצגות את דלתות המקדש (לצידן נראים עמודים ומעליהן משקוף). השם טרפון היה שם יווני נפוץ מאד בתקופה גם בקרב יהודים. גלוסקמת אלישבע פורסמה בשנת 1909 והיא נמצאת באוסף האוניברסיטה העברית בירושלים. (היא נכללת בקורפוס הגלוסקמאות משנת 2010 כמספר 349).

הצילומים (בצבע) הן של גלוסקמא שהתגלתה ברוממה (ירושלים) שבה נראה בדיוק אותו מוטיב של הדלתות הכפולות הגדולות ולצידן עמודים ומשקוף. על גבי גלוסקמא זה לא נרשם שם הנפטר (מספר 185 בקורפוס רשות העתיקות י.ל.רחמני. היא נמצאת באוספי רשות העתיקות).

בצילום האחרון: דלתות עץ מהכנסייה הפרנציסקנית בירושלים הדומות להפליא לדלתות המתוארות על גבי הגלוסקמאות.