קנה נחושת חלול עליו 3 ראשי איילות. מעל הקנה ככל הנראה צמח או שיח. קנה נחושת זה דומה באופיו לקנה מפואר העשוי מנחושת-ארסנית שנמצא במטמון הגדול של כלי הנחושת במערה בנחל משמר במדבר יהודה ("מערת המטמון").ממערה (מחילה תת קרקעית) ששימשה למגורים בגבעת האורנים (ליד שוהם). התקופה הכלקוליתית

מס' החפץ באתר

9945

שם האוסף​
רשות העתיקות
תקופת החפץ
כלקוליתית
התגלה בחפירה מתועדת

קנה נחושת חלול עליו 3 ראשי איילות. מעל הקנה ככל הנראה צמח או שיח. קנה נחושת זה דומה באופיו לקנה מפואר העשוי מנחושת-ארסנית שנמצא במטמון הגדול של כלי הנחושת במערה בנחל משמר במדבר יהודה ("מערת המטמון"). ממחילה תת קרקעית ששימשה למגורים בגבעת האורנים (ליד שוהם). התקופה הכלקוליתיתבגבעת האורנים (ליד שוהם). (באתר זה נחשפו מספר מערות קבורה). התקופה הכלקוליתית.

קנה נחושת זה דומה באופיו לקנה מפואר העשוי מנחושת-ארסנית שנמצא במטמון הגדול של כלי הנחושת במערה בנחל משמר במדבר יהודה ("מערת המטמון") עליו ראשי איילות (ראה בצילום השני). רמת ביצועו האמנותית של הקנה מגבעת האורנים נמוכה משמעותית מזו של הקנה (שרביט) ממטמון מדבר יהודה.

בגבעת האורנים נחשפו מספר מערות קבורה העשירות בממצא ארכיאולוגי של כלי חרס, כלי נחושת (ביניהם 4 ראשי אלה מנחושת המזכירים אף הם ראשי אלה ממערת המטמון), וגרזנים. כלי המתכת ממערות גבעת האורנים מכילים תכולה גבוהה יחסית של ארסן As, אנטימון Sb, ביסמוט Bi וכסף.

חפירות אונ' תל אביב (נעמה שפטלוביץ ורונית אורן, אונ' ת"א).